My cart
0 RON

0 0 - 0 RON

 

"Corpul omenesc este o entitate organica. Asa cum o masinarie are nevoie de intretinere pentru a functiona corect si timp indelungat, si corpul omenesc are nevoie de o intretinere adecvara ca sa functioneze eficient si sa ramana in stare buna pe toata durata vietii.

 

Pentru aceasta, corpul are nevoie de suficient somn si destindere, pentru a compensa perioadele de munca si de studiu. Alimentatia ne furnizeaza o parte din energia consumata de corp, insa restul trebuie sa fie asigurat de somn.

 

Somnul este vital pentru sanatate si pentru viata; un cobai care nu este lasat sa doarma moare (Health, septembrie 1997, p. 108). Pentru a ne mentine permanent imunitatea la un nivel inalt, avem nevoie de suficient somn si de odihna absolut in fiecare zi. Studii moderne arata ca somnul adanc ne pastreaza tonusul sexual, reduce stresul si deprimarea, creste randamentul in munca si ne face mai fericiti.

 

Cat trebuie sa dormim?

Regula generala a naturii este ca avem nevoie zilnic de aproximativ opt ore de somn pentru ca trupul sa-si revina dupa munca si consumul de energie. De obicei, somnul insuficient duce la o penurie de energie si la proasta dispozitie. In consecinta, corpul apeleaza la „rezerva strategica” de energie vitala pentru a face fata trebuintelor zilnice. Daca lasam aceasta situatie sa se prelungeasca prea mult, pana la urma vom ajunge la o cadere nervoasa si fizica.

 

Este bine de stiut ca oamenii se deosebesc intre ei prin numarul de ore de somn de care au nevoie. Unii dorm mult, altii putin, iar altii se situeaza pe la mijloc. Diferentele sunt determinate de mai multi factori. De exemplu, varsta este un factor principal. De obicei, copiii sub 15 ani au nevoie zilnic de 9-10 ore de somn, in vreme ce persoanele varstnice au nevoie in general de 6 ore de somn pe zi.

 

Starea sanatatii este un alt factor care determina numarul necesar de ore de somn. Ca regula generala, cu cat cineva este mai sanatos, cu atat are nevoie de mai putin somn, in comparatie cu persoanele de aceeasi varsta."

 

Secretele Medicinei Chineze

Henry B. Lin

Despre somn si odihna

                 Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea navigării, ești de acord cu folosirea acestora.